16 Noiembrie 2020
Această achiziție reprezintă un pas în plus în direcția angajamentului BAT de a se dezvolta pentru a contribui la un viitor mai bun
Compania își dezvoltă astfel portofoliul de produse moderne cu nicotină pentru uz oral cu care este prezentă pe piața din Statele Unite, o categorie cu tot mai mult succes în această țară
Gama de produse achiziționate recent vor fi comercializate sub brandul VELO – brandul global al BAT pentru produsele moderne cu nicotină pentru uz oral
Compania British American Tobacco a anunțat recent că subsidiara sa din Statele Unite ale Americii a achiziționat gama de produse moderne cu nicotină pentru uz oral a companiei Dryft Sciences, o companie americană specializată în dezvoltarea unor astfel de produse.
această achiziție contribuie la dezvoltarea portofoliului de produse moderne cu nicotină pentru uz oral al BAT din Statele Unite, de la 4 la 28 de variante. Dryft a primit din partea Administrației pentru alimente și medicamente din SUA (FDA) aprobarea cererii de comercializare a produselor sale;
portofoliul BAT va include astfel o gamă largă de produse cu nicotină cu diferite arome și intensități, menite să ofere consumatorilor adulți posibilitatea unor alegeri diverse, în funcție de propriile preferințe. De asemenea, noua achiziție va consolida portofoliul de produse cu nicotină al BAT, într-o piață în care acestea sunt tot mai populare;
BAT va comercializa portofoliul Dryft din Statele Unite sub brandul VELO – brandul global al companiei de produse moderne cu nicotină pentru uz oral – și va contribui la dezvoltarea acestuia prin investirea de resurse superioare în distribuția și comercializarea produselor.
Această achiziție este o dovadă în plus a angajamentului BAT de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune:
dezvoltarea de produse satisfăcătoare și cu risc redus destinate consumatorilor adulți;
menținerea unei atitudini ferme cu privire la riscurile asociate fumatului, modalitatea certă de evitare a acestora fiind fie să nu începi niciodată, fie renunțarea la fumat;
încurajarea celor care aleg să continue să fumeze să aleagă alternative cu risc redus confirmate ca atare de dovezi științifice;
urmărirea și comunicarea progresului înregistrat de companie în atingerea obiectivului de transformare.
BAT își dorește să accelereze creșterea veniturilor obținute din comercializarea noilor categorii de produse într-un ritm mai alert decât cea a veniturilor sale totale, pentru a atinge astfel 5 miliarde de lire sterline în 2025. BAT și-a asumat, de asemenea, obiectivul ambițios ca 50 de milioane de consumatori să utilizeze produsele sale alternative la fumat până în 2030. În prezent, produsele de nouă categorie din portofoliul BAT sunt deja disponibile în peste 50 de piețe la nivel global.
Jack Bowles, BAT CEO a declarat: ”Anunțul recent privind achiziția Dryft subliniază angajamentul nostru de accelerare a transformării afacerii noastre și de construire a unui viitor mai bun. Strategia noastră privind dezvoltarea unui portofoliu de categorii multiple de produse reprezintă cheia acestei transformări. Completarea gamei noastre VELO cu produsele Dryft în Statele Unite ale Americii reprezintă un pas major în această direcție, consolidând astfel portofoliul nostru de produse de vapat și produse moderne din nicotină pentru uz oral.”
Guy Meldrum, CEO Reynolds American a declarat: ”Categoria produselor moderne din nicotină pentru uz oral se dezvoltă rapid în Statele Unite. Suntem foarte încântați să ne extindem gama VELO în această direcție, pentru a răspunde cât mai bine așteptărilor consumatorilor noștri. Suntem încrezători în capacitatea puternică a infrastructurii noastre de comercializare de a contribui semnificativ la creșterea accelerată a noii game VELO.”
Jason Carignan, președintele Dryft Sciences, LLC, a declarat: ”Suntem foarte mândri de succesul produselor realizate de Dryft și încântați că portofoliul nostru de produse va contribui de acum la consolidarea brandului VELO. Credem cu tărie că inovațiile în segmentul produselor moderne de nicotină pentru uz oral, precum Dryft și VELO, vor răspunde cu siguranță așteptărilor consumatorilor adulți în căutare de produse alternative la fumat.”
British American Tobacco este unul dintre cei mai mari investitori din România și al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție anuală de 1,8 miliarde de euro din accize și taxe. Investiția totală în fabrica de la Ploiești a companiei a depășit pragul de 500 de milioane de euro. Compania angajează peste 3.000 de oameni și creează alte 30.000 de locuri de muncă prin lanțul său de furnizare și distribuție.
În România, BAT a lansat glo, cel mai avansat produs care încălzește tutunul din portofoliul companiei. Până în prezent, circa 150.000 de români au ales să dețină un glo.
Achiziția
Achiziția a fost realizată prin intermediul Modoral Brands Inc., subsidiară a Reynolds American Inc, subsidiară BAT
Portofoliul BAT în US
Portofoliul extins VELO al BAT va include acum 3 niveluri de intenistate a nicotinei (2mg, 4mg și 7mg) cu 8 arome: Wintergreen, Spearmint, Cinnamon, Dragon Fruit, Citrus Burst, Black Cherry, Peppermint, cafea. Aceste versiuni completează produsele existente din gama VELO, disponibile în variante de 2mg și 4mg și 2 arome: lămâie și mentă. Nici unul dintre aceste produse nu a primit autorizația FDA privind calitatea de risc modificat sau expunere modificată
Despre Modoral Brands Inc și Reynolds American Inc
Modoral Brands Inc este o companie deținută de Reynolds American Inc (RAI), membră a Grupului BAT. În prezent, consumatorii adulți de nicotină și-au schimbat preferințele pentru forma și experiența oferite de produse, iar Modoral studiază aceste așteptări pentru a dezvolta produse cât mai adaptate cerințelor. Modoral respectă cu strictețe comercializarea responsabilă a produselor sale, iar comunicarea sa comercială este dezvoltată și destinată consumatorilor adulți actuali de produse din nicotină cu vârsta de minimum 21 de ani
Despre BAT
BAT este o companie de bunuri de larg consum de top, înființată în 1902. Scopul nostru este să construim un viitor mai bun (A Better Tomorrow) prin reducerea impactului asupra sănătății a afacerii noastre prin oferirea unei game largi de produse satisfăcătoare și cu potențial de risc redus pentru consumatorii noștri. Compania a anunțat obiectivul de creștere a segmentului de consumatori adulți a produselor sale alternative la fumat de la 11 milioane la 50 de milioane până în 2030 și de a obține venituri de minimum 5 miliarde de £ din comercializarea noilor categorii de produse până în 2025.
Acest comunicat conține anumite declarații prospective, inclusiv „declarații prospective” făcute în sensul Secțiunii 21E din Legea privind schimbul de obligațiuni din Statele Unite ale Americii din 1934. Aceste afirmații sunt adesea, dar nu întotdeauna, făcute prin utilizarea unor cuvinte sau expresii precum „intenționează”, „crede”, „explorează”, „anticipa”, „ar putea”, „pot”, „ar putea”, „ar trebui, „intenționează”, „planifică”, „potențial”, „prezic”, „va/vor”, „estimează”, „strategie” și expresii similare. Aceste formulări se referă la intențiile, opiniile și așteptările noastre curente referitor la, între altele, rezultatele noastre, prospecte, dezvoltare, strategii și circumstanțe economice și de afaceri rezultate în anumite țări și piețe ale Grupului.
Toate aceste declarații anticipative implică estimări și ipoteze care sunt supuse riscurilor, incertitudinilor și altor factori care ar putea determina ca starea financiară reală viitoare, performanța și rezultatele să difere semnificativ de planurile, obiectivele, așteptările și rezultatele exprimate în declarațiile anticipative și alte date financiare și / sau statistice din cadrul acestui anunț. Printre factorii cheie care ar putea determina ca rezultatele reale să difere semnificativ de cele proiectate în declarațiile anticipative se numără incertitudinile legate de impactul concurenței din comerțul ilicit; impactul legislației și reglementărilor naționale sau internaționale defavorabile; modificări ale legislației și nivelurilor fiscale interne sau internaționale și impactul unei hotărâri nefavorabile a unei autorități fiscale într-o zonă în litigiu; rezultate negative ale litigiilor și disputelor și efectul acestor rezultate asupra stării financiare a Grupului; schimbări sau diferențe în condițiile economice sau politice interne sau internaționale; impactul pandemiei COVID-19; decizii defavorabile ale organismelor de reglementare interne sau internaționale; impactul reducerii dimensiunii pieței și al reducerii tranzacționării consumatorilor; expunerea la cursul valutar translațional și tranzacțional; impactul unor vătămări grave, boli sau deces la locul de muncă; capacitatea de a menține ratingurile de credit și de a finanța afacerea în cadrul structurii de capital actuale; incapacitatea de a dezvolta, comercializa și lansa noi categorii; și schimbări în poziția de piață, afaceri, starea financiară, rezultatele operațiunilor sau perspectivele Grupului.
Se consideră că așteptările reflectate în acest anunț sunt rezonabile, dar pot fi afectate de o gamă largă de variabile care ar putea determina rezultatele reale să difere semnificativ de cele anticipate în prezent. Performanța anterioară nu este un ghid pentru performanța viitoare și persoanele care au nevoie de sfaturi ar trebui să consulte un consultant financiar independent. Declarațiile anticipative reflectă cunoștințele și informațiile disponibile la data pregătirii acestui anunț și Grupul nu își asumă nicio obligație de a actualiza sau revizui aceste declarații anticipative, fie ca urmare a unor informații noi, evenimente viitoare sau altfel. Cititorii sunt avertizați să nu se bazeze în mod nejustificat pe astfel de declarații anticipative.
Nici o afirmație din acest comunicat nu este menită să funcționeze ca estimare a profitului și nici o afirmație nu ar trebui interpretată în sensul că veniturile per acțiune BAT pentru anul curent sau în viitor va menține sau va depăși istoricul nivelului de randament al acțiunilor BAT.
Informații suplimentare sunt disponibile în registrele Companiei din cadrul U.S. Securities and Exchange Commission (“SEC”), în raportul anual conform formularului 20-F depus pe 26 martie 2020 și în rapoartele curente depuse conform formularului 6-K, disponibile pe website-ul SEC - https://www.sec.gov, dar și în rapoartele anuale ale companiei, disponibile pe website-ul BAT la www.bat.com