29 Martie 2023
Fred Monteiro, care a ocupat pâna in prezent funcția de director al Ariei Europa Centrala și de Sud in cadrul BAT și director general al BAT România, a fost promovat in Consiliul Director al BAT ca noul director regional pentru Americi și Europa, incepând cu 1 aprilie 2023. Din iulie 2021, Fred Monteiro a coordonat de la București activitatea BAT in România și alte șase piețe. In timpul mandatului sau, BAT a devenit in România cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, depașind pragul de 10 miliarde de lei sub forma de taxe și accize platite in 2021.
România continua sa joace un rol semnificativ in cadrul BAT, devenind sediul și punctul de coordonare pentru afacerile companiei din alte douasprezece piețe din noua arie. Jorge Araya va prelua funcția de director general al BAT România și director al nou-inființatei Arii Europa de Sud-Est. Odata indeplinite toate formalitațile, Jorge și echipa sa de management cu sediul in România vor coordona de la București activitatea BAT din România și alte douasprezece piețe: Italia, Turcia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Albania, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Muntenegru, Slovenia, Croația și Kosovo.
Noile schimbari fac parte dintr-o revizuire strategica globala a regiunilor, ariilor și funcțiunilor globale din cadrul companiei. De la asumarea obiectivului strategic de construire a unui viitor mai bun (A Better Tomorrow™) in 2020, BAT a inregistrat progrese semnificative in creșterea numarului de consumatori ai noilor categorii de produse cu risc redus*, in dezvoltarea unor marci globale puternice și a capacitaților organizaționale pentru viitor.
Fred Monteiro a lucrat in cadrul BAT mai bine de 20 de ani, cel mai recent ca director al Ariei Europa Centrala și de Sud, având sediul in România. Inainte de acest rol, Fred a ocupat numeroase funcții de conducere, inclusiv director de marketing al produselor de noua generație, director de marketing pentru regiunea Europa și director general al BAT Japonia.
„Sunt bucuros și onorat de noul rol, care este foarte complex și plin de provocari, dar potrivit totodata obiectivului nostru de transformare catre un viitor mai bun (A Better Tomorrow™), pentru indeplinirea caruia ne concentram pe dezvoltarea și comercializarea de noi produse, susținute științific, mai puțin nocive* și adaptate pentru a satisface preferințele consumatorilor adulți. De asemenea, sunt foarte mândru de timpul petrecut in România, cu o echipa fantastica care, in 25 de ani de prezența locala, a reușit sa aduca o contribuție uimitoare economiei românești in ceea ce privește exporturile, ocuparea forței de munca și contribuția la bugetul de stat. Ramân aproape de organizația din România și voi continua sa susțin echipa in atingerea obiectivelor noastre ambițioase pentru viitor”, a declarat Fred Monteiro, fost director al Ariei Europa Centrala și de Sud in cadrul BAT și membru desemnat in Consiliul Director al companiei
Jorge Araya și-a inceput cariera in BAT in Chile in 1995 și in ultimii 25 de ani a ocupat o serie de funcții de conducere atât la nivel de piața, cât și la nivel regional in regiunea AmSSA din cadrul BAT, intre care director al brandurilor BAT in Mexic, director de marketing in Chile, director de marketing in Brazilia și director de marketing al regiunii Americi. Inainte de a se muta in România, Jorge a fost vicepreședinte executiv de marketing in cadrul Reynolds, fiind responsabil pentru toate funcțiunile de marketing din SUA, intre care consumatori, comerț și marketing digital.
„Aceste schimbari reprezinta un pas important in calatoria noastra de transformare și sunt onorat sa ma alatur echipei din România, unde BAT este prezent de peste 25 de ani cu o performanța remarcabila. Având deja o contribuție semnificativa la economia locala, vom continua sa investim in angajații noștri, in unitațile noastre de producție și in știința și inovație, elemente esențiale pentru dezvoltarea produselor noastre cu risc redus* și pentru indeplinirea obiectivului de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow)”, a declarat Jorge Araya, noul director general al BAT România și directorul Ariei Europa de Sud-Est din cadrul BAT
In 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție de peste 9.6 miliarde de lei sub forma de taxe și accize
BAT a pastrat aceasta poziție și in 2021, platind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului
BAT este cel mai mare jucator al industriei tutunului pe piața din România, cu o cota de piața de peste 50%
BAT are in prezent peste 3.000 de angajați in cele trei entitați economice ale grupului și genereaza peste 30.000 de locuri de munca pe lanțul de distribuție
In 2018, BAT a lansat in România glo, cel mai inovator dispozitiv al companiei pentru incalzirea tutunului
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al carei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sanatații, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gama variata de produse cu risc redus*.
Compania continua sa susțina clar ca țigarile cauzeaza riscuri majore la adresa sanatații și ca singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT ii incurajeaza pe cei care continua sa fumeze sa faca trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit științific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transforma intr-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrata cu adevarat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori sa aleaga produsele sale care nu implica arderea tutunului pâna in 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii pâna in 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 pâna in 2030, eliminarea utilizarii plasticului de unica folosința non-necesar și realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pâna in 2025.
BAT are peste 50.000 de angajați. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline in 2022 și un profit din operațiuni de 10,52 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include marcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai larga de produse cu risc redus* din tutun și nicotina, precum și produse tradiționale din tutun care nu implica arderea tutunului. Intre acestea se numara țigari electronice, produse de incalzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotina pentru uz oral fara tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. In 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implica arderea tutunului, o creștere de 4,2 milioane fața de anul precedent.
*Bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completa de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc și provoaca dependența.